سارينا
سارينا

چند سکانس از فاجعه ای که جوانان ایرانی از فشار جنسی در دوران مجردی تجربه می کنند :


سکانس اول : فاصله زیاد میان بلوغ جنسی و ازدواج

طبق آمار ، در کشور ما متوسط بلوغ جنسی پسران 12 و دختران 10 سال است. آمار رسمی سازمان ثبت احوال در سال 89 نشان می‌دهد که متوسط سن ازدواج برای مردان 27 و زنان 22 سال است. با یک جمع و تفریق ساده ، عمق فاجعه را می‌توان دریافت. فاصله بلوغ جنسی و ازدواج برای پسران 15 و دختران 10 سال است. غم انگیزتر آن که طبق گفته‌های مهدی صابری، مدیر بخش روان پزشکی سازمان پزشکی قانونی ، متوسط سن بلوغ عاطفی هم به 16 سال کاهش پیدا کرده است. در نتیجه ما با انبوه جوان‌هایی روبه روییم که هم به بلوغ جنسی رسیده‌اند هم توانایی شناخت و ابراز احساساتشان را دارند، اما نمی‌توانند ازدواج کنند.

سکانس دوم : دسترسی به برنامه‌های ماهواره‌ای

برنامه‌های ماهواره‌ای، اعم از فیلم، سریال و حتی تبلیغات در صورتی که کنترل شده استفاده نشوند، چه در سایت‌های فارسی زبان و چه غیر از آن، پر از محتواهای تحریک کننده‌اند. به این فهرست می‌توانید دسترسی آزادتر به فیلم‌های سینمایی و سریال‌های سانسور نشده و تحریک کننده را هم افزود.

سکانس سوم : گسترش سایت‌های پورنوگرافی در فضای مجازی

آمار مشخصی وجود ندارد ، اما افراد زیادی در جهان به صورت مداوم از سایت‌های پورنو استفاده می‌کنند. تا کنون بیش از 1 میلیارد جست و جو برای کلمه‌های پورنو در فضای وب انجام شده است. این سطح از تقاضا البته به یک تجارت عظیم در فضای مجازی برای عرضه محتوا و رسانه‌های پورنو در فضای وب منجر شده است؛ محتواهایی مانند کلیپ، عکس، داستان و رسانه‌هایی که اختصاصاً برای رابطه جنسی اینترنتی به وجود آمده‌اند. استفاده از این محتواهای غالباً تصویری برای همه کاربران ایرانی که از فیلتر شکن استفاده می‌کنند ممکن است و احتیاج به زبان دانی هم ندارد.

سکانس چهارم : تغییر ارزش‌ها

طبق پژوهش‌های انجام شده ، شکاف نسلی آشکاری میان نسل سوم (متولدین نیمه دوم دهه 60 و نیمه اول دهه 70) با نسل اول و دوم (نسل جوان دوران جنگ) وجود دارد. نسل جوان و نوجوان فعلی کمتر از نسل قبلی به مبانی سنتی مذهبی رجوع می‌کند و در مورد رابطه با جنس مخالف دیدگاه‌های آزادانه تری دارد. تغییر ارزش‌ها از یک سو و ساختار سنتی حاکم از سوی دیگر، باعث بلاتکلیفی جوانان در مسئله چگونگی مدیریت میل جنسی در دوران مجردی شده است.

سکانس پنجم : افزایش آگاهی‌های جنسی

در عصر وفور اطلاعات ، جوان‌ها دیگر مانند گذشته تا زمان ازدواج چشم و گوش بسته نمی‌مانند و این آگاهی به آنچه در رابطه جنسی می‌گذرد ، هم بلوغ جنسی را کاهش داده و هم فشارهای جنسی را به یک دغدغه روزمره تبدیل کرده است.

حال از شما می پرسیم ، شما جوان که این روزها در التهاب حفظ پاکدامنی و طغیان غریزه به سر می برید، راه شما برای موفقیت در این آزمون چیست؟

            منبع : نیاز روز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 12 آذر 1390برچسب:, توسط asghar