سارينا
سارينا

لاغری، رژیم لاغری، قرصهای لاغری و تمرین واژه هایی میباشند که امروزه بیش از هر چیز دیگری ذهن افراد را به خود مشغول نموده است.  دانشمندان تاثیرات بسیار لاغری و تناسب اندام بر روی موفقیتهای اجتماعی را پیش از پیش اثبات نموده اند. ما در این مجله با استفاده از دانش روز برنامه هایی را فراهم نموده ایم که شما میتوانید با استفاده از آنها به تناسب اندام برسید. 

بدن انسان نیاز به دریافت کالری دارد این کالری از طریق غذاها ( هیدرات کربن، چربی و پروتئینها) تامین میگردد. بخش عمده مواد غذایی ما انسانها هیدرات کربن میباشد و چربی و پروتئین رتبه های بعدی را به خود اختصاص میدهند. همچنین شما با فعالیتهای روز مره انرژی یا به عبارتی کالری مصرف میکنید. حال اگر میزان انرژی دریافتی بیشتر از انرژی مصرفی باشد مازاد کالری و یا همان انرژی به صورت ذخیره چربی در بدن انسان تجمع پیدا میکند. حال اگرکالری دریافتی شما کمتر از انرژی یا همان کالری مصرفی باشد در ابتدا توده های چربی به کمک فرد میآیند و در فرایند متابولیسمی سوخته میشوند و بدن شروع به کاهش وزن میکند. ما در برنامه ها و توصیه های خود به این قوانین توجه کرده ایم و سعی داشته ایم تا بابالا بردن انرژی مصرفی انرژی دریافتی را کاهش دهیم و در کنار آن نیز مکملها و یا قرصهای لاغری را به کمک شما فرستادیم.

 



 

توصیه های رژیم لاغری و برنامه غذایی:

 

رژیم لاغری به رژیمی گفته میشود که به نسبت از کالری مورد نیاز معمول روزانه هر فرد از کالری کمتری برخوردار بوده و در کنار آن سوختن چربی ها را نیزتسهیل نماید. لطفا بدین منظور توصیه های زیر را با دقت انجام دهید:

 

1- هر روز صبح حد اقل دو لیوان آب به صورت ناشتا بخورید. اگر بعد از چند روز ناراحتی های گوارشی برای شما به وجود آمد آن را قطع نمائید ولی با توجه به فواید بسیار آن سعی کنید آن را عادت نمائید.

2-صبحانه نسبتا کامل مصرف کنید و از میزان نهار خود بکاهید و کمترین وعده در شام باشد ( این مورد برای افراد ستن رشد متفاوت است)

3- از نان و یا بیسکوئیت های سبوس دار مثل ساقه طلائی و نان سنگگ استفاده کنید ( حتما سبوس دار باشد)

4- در جیب خود همیشه انجیز خشک داشته باشید و هرگاه که گرسنگی به سراغتان می آید از آن استفاده کنید

5- در ماست کم چربی که مصرف میکنید از پودر دانه کتان استفاده نمائید

6- از آب سیب به جای نوشابه های گاز دار استفاده نمائید

7- چایی را کنار بگذارید و بجای آن از چای سبز و یا از چای کم رنگ استفاده کنید

8- شیرینی جات را تا حد امکان کمتر مصرف نمائید

9- در طول روز زیاد آب مصرف کنید

10- غذای خود را با سوپ سبزیجات شروع کرده و با یک سیب به اتمام برسانید

11- بادام را به عنوان تنقلات در لیست خود قرار دهید

12- غذاهای سرخ شده و گوشت قرمز را از برنامه غذایی خود حذف یا کاهش دهید

13-ویتامین B2 و C  را در روز به صورت غذایی و یا مکمل استفاده کنید. برای این منظور میتوانید از مولتی ویتامین ها استفاده کنید

14-  در صورتی که تمرین نیز به برنامه خود افزودید باید از شیر، پروتئین، تخم مرغ جهت جلوگیری از مشکلات عضلانی استفاده کنید.

 

 

برنامه تمرین لاغری
 

تمرینات بدنی از اجزاء جدا نشدنی یک برنامه لاغری میباشند. این برنامه ها باید با توجه به شرایط هر فرد باشند تا مشکلاتی برای افرار ایجاد ننمایند.

در این بخش متخصصان ما توصیه هایی را به شما ارائه میدهند تا بهترین تمرین را برای لاغر شدن داشته باشید:

1- روز خود را با دوی نرم به مدت پانزده دقیقه آغاز کنید

2- عصر خود را با یک تمرین 30 تا 40 دقیقه و با شدت 60 تا 80 درصد حداکثری به پایان برسانید

3- شدت تمرین با توجه به آمادگی شما دارد. در صورتی که مشکلاتی از نظر بدنی و بیماری ها دارید حتما قبل از آغاز با پزشک خود مشورت کنید

4- تمرینات کششی را قبل از آغاز تمرینات داشته باشد.

5- بهترین توصیه تمرینی ما به شما دویدن نرم میباشد

6- از حداقل لباس و یک کفش نرم برای تمرین استفاده کنید

7- در پایان تمرینات باید از تمرین سرد کردن استفاده نمائید

8- به یاد داشته باشید برنامه تمرینی نیاز به اراده بالایی دارد....

9- تمرینات را صورت منظم انجام دهید

10- آب به میزان کافی در حین تمرین استفاده کنید

11- برنامه تمرینی برای افراد متفاوت مختلف میباشد ولی به زودی برنامه های تمرینی ویژه در سایت قرار داده میشوند

 

 

قرصها و مکملهای رژیمی - لاغری

مکملهای وقرصهای لاغری زیادی امروزه وجود دارند که ما را در رسیدن به اهدافمان یاری میرسانند. عموما این مکملها بر روی اشتها و یا چربی سوزی اثر میگذارند و در صورتی که بدون برنامه تمرین و تغذیه باشند نتایج شگفتی نخواهند گذاشت. توصیه ما این میباشد که این مکملها را با مشورت پزشک خود مصرف نمائید. در ادامه به برخی از برترین مکملهای لاغری اشاره میشود.

 

1- ال کارنی تین: یک مکمل کمک کننده به چربی سوزی میباشد

2- چای سبز: یک مکمل افزاینده متابولیسم پایه با خاصیت آنتی اکسیدانی میباشد. تهیه چای سبز خالص کمس سخت میباشد و عموما گران

3- ارلیستات (Xenical) : مانع از جذب چربی در روده ها میشود ولی عواضی همچون اسهال و نیز کمبود ویتامین ها محلول در چربی را به همراه دارد.

4- سيبوترامين يا (Meridia) : کاهش اشتها به همراه عوارضی همچون سردرد، خشکی دهان، افزایش ضربان قلب و افزایش فشار خون 

5- مکملهای فت برنر (Fat Burner)  :این یک مکمل ترکیبی میباشد که باعث بهبود سوختن چربی های مشیود

 

 

مکملهای زیادی امروزهبه صورت گیاهی و شیمیایی وجود دارند که در بازار به صورت روز و مره به فروش میرسند و شما نیز میتوانید از آنها استفاده نمائید.

 


 

5 تمرین مفید برای داشتن شکمی صاف

 


 

 

تمرین1
 

 

شکم و تمرینات مناسب برای داشتن شکمی صاف.

 

آیا میدانید تمرینات موثر ماهیچه های شکم کدامند؟ در اینجا تعدادی از تمرینات مفید و کاربردی که به داشتن شکمی صاف کمک میکند، را گرد هم آوردیم.

 

تمرین اول را با تمرین دوچرخه ای آغاز میکنیم که تاثیر مستقیم بر روی عضلات راست شکمی و عضلات پهلو دارد.

 

 

 

1- به پشت و روی تشک دراز بکشید. دستها را کنار سر قرار دهید.  پاها را صاف و کشیده به سمت بالا آورید و نگه دارید. سپس بدون اینکه به گردن فشار وارد کنید شانه ها را از تشک جدا کنید.  اکنون آرنج دست چپ را به زانوی پای راست که به سمت شکم خم کرده اید، برسانید. سپس پای چپ را به سمت شکم خم کنید و آرنج دست راست را به زانوی پای چپ برسانید. این تمرین را در 3 ست و بهتر است تکرار هر ست  12 -14-16 باشد.

 

http://0.tqn.com/d/exercise/1/5/J/b/ballcrunch.jpg

تمرین2

تمرین دوم تمرین با توپ میباشد. تمرین با توپ موجب تقویت عضلات شکم میگردد. در تمریناتی شکمی که با توپ انجام میشود عضلات شکمی بیشتر درگیر میشوند بر این اساس نتیجه بهتری کسب میشود.

 

2- روی توپ بشینید و با قدم برداشتن پاها به سمت جلو، با قسمت پایینی پشت روی توپ تکیه دهید. دستها را کنار گوشها قرار دهید. بالاتنه خود را تنها تا قسمت بالایی شکم به سمت جلو بلند کنید و سپس به حالت اول بازگردید. سعی کنید در حین تمرین توپ نلغزد ودر جای خود ثابت باشد. این تمرین را در 3 ست و از 12-16 بار تکرار کنید.

 

 

 

 

http://0.tqn.com/d/exercise/1/5/C/L/verticalcrunch.jpg

تمرین3

 

تمرین پا عمودی نیز از تمرینات موثر عضله راست شکمی و پهلوها میباشد.

3- در حالی که به پشت دراز کشیده اید پاها را به سمت بالا هدایت کنید و ثابت نگه دارید، برای اینکه بتوانید تمرین را راحتتر انجام دهید بهتر است پاها را در هم قفل کنید. دستها را در کنار سر قرار دهید. به گردن خود فشار نیاورید. شانه ها را از زمین جدا کنید. طوری که قفسه سینه به سمت پاها رفته و به آنها نزدیک شود. توجه داشته باشید که در حین تمرین پاها را از حالت عمود خارج نشوند. سپس با حفظ حالت پاها به حالت اول بازگردید.  این تمرین را نیز در 3 ست و 12-16 بار تکرار کنید.

 

 

http://0.tqn.com/d/exercise/1/5/C/g/reversecrunch.jpg

تمرین4
 

در این تمرین شما باید با بالا بردن باسن از سطح، به کوچک شدن شکم کمک کنید. کلید این حرکت این است که در حین انجام تمرین از تاب دادن پاها اجتناب نمایید. این تمریندر عین ساده و ظریف بودن نقش بسزایی در قسمت پایینی شکم دارد. 

4- روی زمین دراز بکشید و دستها را در کنار خود روی زمین قرار دهید. در حالی که زانو ها خم هستند و مچ پاها در هم قفل شده اند پاها را بالا بیاورید طوری که پشت زانو زاویه این 90 درجه ایجاد شود. با منقبض کردن پاها بدون اینکه به گردن فشاری وارد کنید، شانه و پشت را به سمت پاها و جلو بالا بیاورید.  سپس به حالت اول بازگردید و این تمرین را در 3 ست انجام دهید.

 

 

http://0.tqn.com/d/exercise/1/5/A/g/longarmcrunch.jpg

تمرین5

در این تمرین تمرکزمان به قسمت بالایی  شکم میباشد. همچنین یکی از بزرگترین ماهیچه های شکم(عضله راست شکم) که از پایین سینه تا لگن خاصره ادامه دارد نیز تاثیر میگذارد. 

5- روی زمین دراز بکشید و دستها را بالای سر برده و کنار گوش ها نگه دارید. عضلات شکم را منقبض کنید، شانه ها و پشت را از زمین جدا کنید و به سمت جلو بلند شوید. توجه داشته باشید که به گردن فشار نیاورید. سپس به حالت اول بازگردید. این تمرین را نیز در 3 ست تکرار کنید. میتوانید در این تمرین از دمبل نیز استفاده کنید. 

 

منبع: مجله علم و ورزش


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, توسط asghar