سارينا
سارينا

شاید شما با این عكس آشنا باشید . این عكس در ۱۹ آگوست سال ۱۹۹۹ توسط مایكل كلنسى عكاس مجله یو.اس تودی گرفته شده است .
جنینی كه در این عكس دست جراح را در دست خود گرفته جنینی است كه دچار بیماری مادرزادی اسپاینا بیفیدا ( spina bifida )  (بیرون زدگی نخاع به علت بسته‌نشدن كانال نخاعی ) بوده است . در صورتی كه حاملگی و رشد جنین به همین شكل ادامه می یافت در ماه های آتی احتمال مرگ و یا فلج جنین بسیار بالا بود و برای اولین بار در تاریخ پزشكی قرار شد این جنین در هفته ۲۱ بارداری در داخل رحم مادر توسط جراح تحت عمل قرار گیرد . 
 
گروه گل یاس 
 
نام این كودك ساموئل ( Samuel Armas ) و نام جراح دكتر جوزف برونر  ( Dr. Joseph Bruner ) است . این عمل در یك مركز پزشكی دانشگاهی ( Nashville’s Vanderbuilt University Medical Center ) انجام شد. 
 
این عكس بارها در اینترنت انتشار یافت بدون آنكه داستان واقعی آن در جایی ذكر گردد و هر چه انتشار یافت بیشتر به افسانه و تخیلات گویندگان آن ارتباط داشت .
بعد از عمل  ، این جنین ( ساموئل فعلی ) دست خود را از داخل رحم خارج كرد و انگشت جراح را در دست گرفت و با قدرت فشرد به شكلی كه دكتر برونر در تن خود ارتعاش و مورموری را احساس كرد . در این لحظه عكاس یو.اس.تودی كه برای ثبت تاریخ اولین جراحی داخل رحم در محل حاضر بود تصویری را شكار كرد كه افكار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار داد.
 
 گروه گل یاس
 
عكاس می گوید من در كناری ایستاده بودم و به رحم مادر نگاه می كردم ناگهان لرزش رحم را دیدم و خواستم از آن عكس بگیرم كه ناگهان یك دست از داخل آن خارج شد و دست جراح را فشرد . من عكس خود را گرفته بودم و این داستان آنقدر سریع بود كه پرستار پشت سر من فریاد كشید وآی چه اتفاقی افتاده است .
این عكس به سرعت در فاكس نیوز و سراسر جهان ارتباطات انتشار یافت .
هیچكس ، هرگز نخواهد فهمید كه این یك اتفاق بود و یا یك تشكر واقعی .
 
 گروه گل یاس
 
این پسر 10 ساله همان جنینی است كه از جراحش تشكر كرد
 


نظرات شما عزیزان:

hossein
ساعت15:01---28 مهر 1390
باسلام.با عضويت در گروه اينترنتي"درآمد آنلاين"ما شما را قدم به قدم تا کسب درآمد واقعي از اينترنت راهنمايي خواهيم کرد.براي عضويت در گروه به آدرس زير مراجعه کنيد:
http://daramad_online.rozblog.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, توسط asghar